상단이미지

듀얼액션으로 탄력과 결을 한 번에

Beiersdorf Korea / 2019.01.21

  • 리스트
  • 리스트

Categories   CAMPAIGN, CONTENTS

Youtube  https://youtu.be/3CnH3xW0lPQ

 
 


독일 더마 코스메틱 브랜드 유세린 하이알루론 라인 신제품인 ‘하이알루론 나이트 필링&세럼’의 국내 출시에 따른 런칭 캠페인을 집행하였습니다.
유세린의 ‘나이트 필링 & 세럼’은 브랜드가 이미 우세한 안티에이징 시장 뿐만 아니라 기본적인 소비자 니즈 기반의 수요를 견인하기 위해 출시되었으며, 이름만으로도 알 수 있듯 듀얼액션을 통해 피부의 탄력과 결을 한번에 잡아주는 제품입니다.
이렇듯 듀얼이라는 제품 속성을 효과적으로 전달하기 위해 캠페인 영상 시작점에 타겟들이 공감할 수 있는 다양한 피부 고민들을 화두로 던지고, 이 모든 고민에 대한 솔루션으로 ‘나이트 필링&세럼’을 제시했습니다.
또한 2가지 제형을 비주얼적으로 부각시키면서도 ‘듀얼액션으로 탄력과 결을 한번에’ 라는 키 카피를 전달해 제품 베네핏을 소비자들에게 직관적으로 각인시켰습니다.
 
The launching campaign for the new product of Hyaluron layer of Eucerin, the German derma-cosmetic brand, “Hyaluron Night Peeling & Serum”.
Eucerin’s ‘Night Peeling & Serum” was launched not only to drive sales throughout the anti-aging market where the brand already has occupied superiority at but also throughout basic consumer needs. And as the product name indicates, its characteristic is that it captures both the elasticity and texture of the skin via dual action.
In order to communicate such characteristics of dual action, we suggested “Night Peeling & Serum” as the solution for the various skin concerns that the target can emotionally bond with, which were pointed out at the beginning of the campaign film.
In addition, we visually emphasized the dual action as well as developed the key copy, “capturing both the elasticity and texture at once with dual action”, in order to bring intuitive recognition of the product benefit.

 

▲ 캠페인 영상 : 듀얼 액션으로 탄력과 결을 한 번에 (Campaign film: Capturing Both the Elasticity and Texture at Once with Dual Action)

FacebookTwitter
CREDITS
ECD 전훈철 Campaign Director 정건영 Creative Director 김동현 Account Executive 송석준, 신솔민, 이선혜 Copywriter 김기범, 황지애 Producer 이병찬, 박민아 Media Planner 문현지, 신아라
닫기

NEWSLETTER

EMAIL을 입력해주세요.
입력하신 정보는 뉴스레터 발송용도 및 참고용도 외에 다른 목적으로는 사용되지 않습니다.

OK