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리니지2 레볼루션은 글로벌 누적 매출 1조 달성에 빛나는 대한민국 대표 모바일 MMORPG로 2016년 12월 국내 서비스를 시작한 이후 꾸준히 정상의 자리를 지켜온 게임입니다. 하지만 출시 1년 반이 지나고 경쟁작이 출시됨에 따라 유저 이탈이 발생하게 되었고, 2018년 7월 3.0 업데이트라는 대규모 업데이트로 인기에 반등을 시도하게 되었습니다.
이번 업데이트의 핵심은 오크 종족이 추가되는 것으로, 오크는 1레벨이 아닌 180레벨부터 플레이할 수 있어 오크 캐릭터를 선택하는 유저들은 색다른 전투 액션을 기대할 수 있게 됩니다. 이러한 매력을 알리기 위해 TVC 도입부부터 오크 캐릭터를 강렬하게 등장시킴으로써 주목도를 높였고, 후반부에는 영화 같은 액션 장면과 함께 업데이트에 대한 핵심 정보를 간결하고 임팩트있게 전달했습니다. 또한, 공중파, CATV, IPTV와 함께 타임보드를 중심으로 사전예약 DA광고를 집행하여 소비자의 긍정적인 반응을 유도했습니다.
Lineage2 Revolution is Korea’s representing mobile MMORPG with global accumulated sales volume of 1 trillion won has maintained its no.1 position since December 2016 when it launched in Korea. However, the game was losing its users after 1 and half years from launching due to launching of competing games, which resulted in a large-scale 3.0 update in July 2018 to recover its popularity. The main feature of the update was the addition of Orc species, which were allowed only to users of level of 180 or above to play with unique battle action experiences. Orc character was emphasized from the beginning of the TV commercial in order to emphasize such benefit. At the latter part of the commercial, core information about the update was delivered in a simple and impactful way, along with action scenes that look like those in movies. In addition, DA promoting pre-reservation was executed at TV, CATV, IPTV, and time boards in order to gain positive reactions throughout the consumers.
▲ 캠페인 영상: [리니지2 레볼루션] 최초의 신종족 오크 업데이트 TVC 공개 (Campaign film: [Lineage Revolution] The First Orc Species Updated! – TV Commercial Released)
▲ 캠페인 DA (Campaign DA)
- CREDITS
- Campaign Director 정건영 Creative Director 이진영 Copywriter 최일원, 이수노 Account Executive 박준형, 이혜원, 김혜람 Art Director 곽재호, 구본주 Designer 정종창, 하세웅, 이우택 Media Planner 손형주, 엄태원