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프로직장생활러 신입사원 장기용

SHINWON SIEG FAHRENHEIT / 2018.04.16

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남성복 브랜드 지이크 파렌하이트(SIEG FAHRENHEIT)는 18SS 시즌을 기점으로 브랜드 인지도를 높이고, 젊은 이미지로 거듭날 수 있는 캠페인을 진행하고자 했습니다. 소비자에게 지이크 파렌하이트를 기억시키기 위해 쉽고 중독성 있으면서도 제품의 좋은 착장감을 드러낼 수 있는 슬로건 ‘척! 하면 착!’을 개발했고, 영 타깃 사이의 콘텐츠 노출과 확산을 증대하기 위해 타깃 충성도가 높은 크리에이티브 스튜디오 ‘피키캐스트’와 콜라보레이션 콘텐츠를 제작했습니다. 브랜드의 새 얼굴인 모델 장기용을 적극적으로 내세운 영상에서는 사회 초년생들이 직장에서 겪을 법한 공감 상황과 최근 트렌드로 자리 잡은 ‘소확행(작지만 확실하게 실현 가능한 행복)’ 요소를 더해 타깃의 관심을 끌었습니다.
한편, 캠페인의 노출과 확산을 극대화하기 위해 실제 직장생활에서 도움이 될 만한 아이템들에 익살스러운 카피 등 재미 요소를 더해 ‘직장생활꿀팁키트’를 제작, 프로모션 이벤트에 활용하여 캠페인을 이슈화하기도 했습니다. 또한, SNS 내 인플루언서들을 적극적으로 활용하여 프로모션 이벤트 확산을 도모했습니다.

Male clothing brand, SIEG FAHRENHEIT, planned to execute a campaign raising the brand awareness and making brand younger. A slogan that is easy to remember, addictive, and could deliver the great feeling of fitness of the product was developed: ‘척! 하면 착!’* In order to maximize content exposure and distribution throughout the young target, we produced collaboration contents with Pikicast, a creative studio gaining massive loyalty from target consumers. Through the video where the new brand model was proactively utilized, we communicated about small but realizable happiness in office occasions that newbies at workplaces might confront.
Meanwhile, ‘Workplace Must Have Kit’ was produced, composed of items useful at workplaces with humorous copies, which was utilized for promotion event in order to make the campaign a trend and to maximize the impressions and expansion of the campaign. In addition, the promotion event was maximized utilizing influencers on social media.
*Utilized similarly pronounced words, ‘척(cheok)’ and ‘착'(chack)’, utilized to describe people who can sense what other people think and react to any situation quickly and proactively.

 

 

▲ 18SS 지이크파렌하이트 캠페인 영상 “프로직장생활러 신입사원 장기용” (campaign film: “Life-at-work Professional Jang Ki Yong, The New Employee”

 

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CREDITS
ECD 이시우 Account Executive 김성원, 탁현정, 임태형, 오호정 Media Planner 홍승관
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