Categories CAMPAIGN, CONTENTS
Youtube https://youtu.be/GWOwLHc44Lc
https://youtu.be/qL0_JIS-75M
https://youtu.be/1uzlM5U_k_A
https://youtu.be/p2m4TdiUDpM
호로요이 런칭 캠페인 ‘오늘은 쉽니다’가 종료된 후, 캠페인 임팩트 및 브랜드 상기도를 유지할 필요가 있었습니다. ‘호로요이와 함께 오늘은 쉽니다’라는 메시지를 지속적으로 리마인드하기 위해 핵심 타겟의 콘텐츠 소비 행태를 반영한 캠페인을 설계하게 되었습니다.
따라서 타겟이 디지털 미디어를 통해 콘텐츠를 소비하는 주요 카테고리(음악, 드라마, 영화, 뷰티 콘텐츠)를 분류하여 광고를 제작하였고, 유튜브/SMR등 콘텐츠 타겟팅이 가능한 매체에서 집행하였습니다.
After “Let’s Just Rest Today”, the launching campaign of HOROYOI, ended, we needed to maintain the impact of the campaign and the brand recall. In order to continuously remind the message of “Let’s Just Rest Today with HOROYOI”, we planned a campaign based on the core target’s contents consumption behavior.
We produced advertising films according to each category of digital contents consumption of the target (music, drama, movie, beauty contents) and executed advertisements at the media channels where contents targeting is available such as YouTube & SMR.
▲드라마 편 (Drama Episode)
▲뷰티 꿀팁 편 (Beauty Tip Episode)
▲영화 편 (Movie Episode)
▲음악 편 (Music Episode)