Categories CAMPAIGN, PERFORMANCE MKT
MindBridge, Basichouse, The CLASS, JUCY JUDY, Good Order와 같은 글로벌 패션 브랜드를 보유한 TBH Global의 온라인 스토어인 TBH SHOP의 광고 효율(ROAS)을 극대화하기 위한 퍼포먼스 마케팅을 집행했습니다.
SA는 각 브랜드별로 성과가 우수한 브랜드 키워드들을 중심으로 재편성함과 동시에 4개 브랜드중 가장 성과가 우수한 MindBridge에 예산 비중을 높여 구매 전환, 매출 성과를 확보했습니다.
RTB는 GDN과 Mobion 매체를 중심으로 운영했으며 다수의 기획전 소재를 활용하고 CPA 과금방식을 적용하여 효율적으로 운영했습니다.
그 결과 1000%대 이상의 광고 효율(ROAS)을 달성하며 기존 대비 성과를 2배 이상 개선했습니다. 또한 추가적인 성과를 확보하기 위해 신규 매체에서의 집행으로 모수를 확보하고 테스트 운영을 진행중입니다.
We executed performance marketing to maximize the ad efficiency (ROAS) of TBH SHOP, the on-line store of TBH global’s global fashion brands such as Mind Bridge, The Class and Jucy Judy.
We reallocated SA execution concentrating on the well-performing brand keywords & increased the budget for Mind Bridge with the best performance among 4 brands in order to secure conversion & sales.
RTB was efficiently executed utilizing special offer related assets & CPA paid media mainly throughout GDN & Mobion.
As the result, above 1000% of ROAS was recorded which was above 2 times of previous performance. In addition, new media test is being executed for further performance.
▲ 캠페인 DA (Campaign DA)
- CREDITS
- Account Executive 최원익, 문석민