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개, 같이 놀자!

BACON BOX / 2019.03.08

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Categories   CAMPAIGN, CONTENTS, PERFORMANCE MKT

Youtube  https://youtu.be/jcrWaJhpnmw

베이컨박스는 모든 반려인들이 반려견들과 더 행복한 시간을 보내기를 바라는 마음으로 만들어졌습니다. 이를 소비자들에게 알려 제품 매출을 증대시키고자 캠페인을 진행하였습니다.
캠페인 아이디어는 사람들이 함께 하는 반려견에게 가지는 ‘죄책감’을 자극시키는 것에서 출발하였습니다. 첫 번째 캠페인 영상은 ‘사람과 강아지의 시간은 다르게 흐른다’라는 사실에 착안하여 견주들의 잠깐의 외출이 반려견에게는 하루와도 같을 수 있다는 스토리텔링으로 타깃의 감정을 자극하였습니다. 그 후 베이컨박스와 함께 반려견과의 시간을 더욱 맘껏 놀고 많이 웃는 순간들로 채워나가자는 메시지를 전달하며 마무리하였습니다. 이에 더해 매출을 더욱 증대시키고자 제품 구매 혜택을 강조하는 DA를 제작하였습니다.

 

Bacon Box was made wishing all pet owners to spend a happier time with their pet dogs. We executed a campaign to raise the awareness of the brand and increase the sales.
The campaign idea derived from stimulating the ‘guilt’ of pet owners. The first campaign film stimulated the target’s emotion with the story that a moment of pet owner’s absence can be felt a full day long absence for the dogs, based on the fact that the speed of time flow felt between the people and the dogs is different. We delivered the message encouraging to be more playful and more laughing while spending quality time with pets with Bacon Box. In addition, we produced a DA emphasizing the benefit of product purchase in order to drive further sales.

 

▲ 캠페인 영상: 강아지가 매번 며칠 만에 본 것처럼 반기는 이유 (Campaign film: The Reason Why Your Dog Greets You As If It Has Not Seen You for Long Every Time)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

▲ 캠페인 DA (Campaign DA)

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CREDITS
ECD 전훈철 Creative Director 김민준 Copywriter 이다솜, 오가영 Producer 서유리 Account Executive 김성원, 탁현정, 한재영, 오호정, 박선영 Designer 권유진, 류현정 Media Planner 김대진
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