Categories CAMPAIGN, CONTENTS, PERFORMANCE MKT
URL https://www.eucerin.co.kr/event/eventview?no=30
Youtube https://youtu.be/kSFjXKlzsh0
독일 더마 코스메틱 브랜드 유세린의 안티에이징 라인 ‘하이알루론’의 브랜드 인지도를 높이기 위한 디지털 캠페인을 진행했습니다. ‘속 깊이 들어가다. 드러나다.’라는 캠페인 키 카피로 유세린 하이알루론만의 40배 작은 저분자 성분의 효능과 안티에이징 효과를 강조했으며, ‘피부 지형도’라는 소재를 활용한 디지털 영상을 통해 제품 사용 전후로 달라진 피부 상태를 직관적으로 드러냄으로써 소비자가 실질적인 개선 효과에 공감할 수 있도록 했습니다. 한편, 캠페인 영상 런칭에 맞춰 ‘유세린 스마트 스캐너’ 이벤트 페이지를 선보이고 메가 샘플링 이벤트를 진행하기도 했습니다. 평소 피부 고민, 생활 습관, 얼굴 분석을 통해 개인의 안티에이징 지수를 알려주는 ‘유세린 스마트 스캐너’ 이벤트에 참여한 고객을 대상으로 4종의 무료 샘플을 제공, 제품의 효능과 효과를 실제 고객 경험으로 연결시켰습니다.
A digital campaign was executed to raise the brand awareness of Hyaluron, the anti-aging layer of Eucerin, the German derma-cosmetic brand. The key copy, “deeply penetrated & clearly perceived’ was developed in order to emphasize the exclusive anti-aging efficacy of 40 times smaller molecular ingredient. In addition, a digital film was produced utilizing ‘skin topography’ showing the intuitive comparison between before and after the use of the product in order for consumers to engage with the practical efficacy of improvement. Meanwhile, the event page, “Eucerin Smart Scanner”, was open along with the campaign film release and mega sampling event was also executed. 4 free samples were delivered to customers who participated in Eucerin Smart Scanner” event informing individual anti-aging level based on the analysis of daily skin concerns, living habits, and facial skin in order to drive actual consumer experience of the product efficacy.
▲ 캠페인 영상 : 안티에이징, 얼마나 달라질 수 있을까? (Campaign film: How Much of a Difference Could Anti-aging Make?)
▲ 스마트 스캐너 이벤트 페이지 (Event page: Smart Scanner)
▲ 캠페인 DA (Campaign DA)
- CREDITS
- ECD 전훈철 Creative Director 김동현 Copywriter 윤보경, 김정현 Producer 이병찬, 박민아 Account Executive 정건영, 송석준, 신솔민, 김무영, 이선혜 Designer 김준용, 임청화, 최수진, 어혜수 Developer 서일교, 김지연 Publisher 박병길, 이수진 Media Planner 신아라