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아이 메이크업 카테고리 내 No.1 브랜드 ‘키스미(KISS ME)’는 우수한 워터프루프 기술력을 바탕으로 높은 브랜드 인지도를 확보했지만, 전용 리무버를 사용해야 클렌징이 가능하다는 점이 소비자에게는 불편으로 느껴졌던 상황이었습니다. 이에 키스미는 워터프루프 기능을 유지하면서도 리무버 없이 지울 수 있는 필름 타입 마스카라의 장점을 결합한 ‘히로인 메이크 어드밴스드 필름 마스카라’를 출시하고 온·오프라인을 아우르는 런칭 캠페인을 진행했습니다.
우리는 제품의 두 가지 장점을 모두 소구하면서도, 어렵고 긴 제품명 대신 소비자에게 쉽고 친근하게 다가가기 위해 ‘바를 땐 워터프루프, 지울 땐 리무버프리 #워터프리카라’라는 메시지와 펫네임을 개발했습니다. 이와 함께 브랜드의 러블리한 이미지와 타깃이 선호하는 걸크러쉬 이미지를 모두 갖춘 걸그룹 블랙핑크의 지수 & 로제를 모델로 활용한 TVC를 선보이고, 메인 타깃인 여대생의 유동인구 비중이 높은 여대 및 올리브영 주변에서 OOH와 DA 집행했습니다. 캠페인에 대한 긍정적 반응은 광고 런칭 직후 제품이 일시 품절되는 등 매출 상승효과로도 이어지고 있습니다.
Although KISS ME, the no.1 brand of the eye make-up category, has a strong brand awareness with its superior waterproof technology, it was inconvenient for consumers that they could remove the product only when they use the exclusive remover. As such, KISS ME launched “Heroine Make Advanced Film Mascara” that combined waterproof technology with the strength of film type mascara that is removable without a remover & executed launching campaign of the product throughout on & off-line.
We developed the pet name, “#waterfreecara” and the message “remover-free waterproof make-up” in order to communicate both of the product strengths as well as get closer to the consumers in spite of the difficult and lengthy product name.
Simultaneously, we utilized Jisoo & Rose of Korean idol band, “Black Pink” who look lovely and at the same time are yearned by the target for arousing girl crush in order to execute TV commercial and OOH & DA throughout women’s universities and Olive Young where the main target, female college students, are concentrated. The campaign gained massive positive reactions which led to sales increase such as the product being running out of stock for temporarily.
▲ TVC
▲ 캠페인 OOH (Campaign OOH)
▲ 캠페인 DA (Campaign DA)
- CREDITS
- Campaign Director 정건영 Creative Director 김현균 Copywriter 이다솜, 박상지, 김남훈, 윤보경, 김정현 Account Executive 정겨운, 이혜원, 김혜람 Design Director 여재구 Designer 김양미, 김민경, 김예진 Media Planner 문현지, 이지혜