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Youtube https://youtu.be/6w3ILM7ChdQ
바쁘고 치열한 일상 속에서 하루 세끼를 제대로 챙기기란 쉬운 일이 아닙니다. 자기만의 시간이 필요한 때에도 여럿이 어울려야만 하는 식사 시간은 때로 스트레스로 다가오기도 하죠. 랩노쉬는 끼니를 간편하게 챙기고 자기계발에 더욱 집중하고 싶은 현대인들, 충분한 혼자만의 시간을 필요로 하는 현대인들을 위해 새로운 식사를 개발했습니다.
랩노쉬 푸드 쉐이크는 물을 붓고 흔들어 간편하게 마시는 형태의 식사로, 식사를 준비하고 챙기는 일에 지친 현대인들에게 신선한 대안을 제공합니다. 이러한 브랜드 지향점과 장점을 커뮤니케이션하기 위해 식사의 정의를 새롭게 전달하는 도발적인 슬로건 ‘밥 마시다’를 개발했고, 배우 변요한을 모델로 브랜드 지향점을 임팩트있게 전달하는 캠페인 영상을 선보였습니다.
It isn’t easy to keep up to having 3 meals a day in such a busy and intense daily life. It can sometimes be stressful when you have to have a meal with several people even though you need some alone time. Labnosh developed a new type of meal for people of the modern era who would like to have a simple meal and spend more time to focusing on self-development and for oneself. Labnosh’s food shake is a simple type of meal that you can drink after pouring the water and shaking the bottle that provides a brand-new alternative to modern people who are tired of preparing for a meal. To communicate such strength of the brand, we developed a provocative slogan, “Bob Mashida (can either mean ‘He’s a jerk’ or ‘drinking meal’ in Korean)”, and launched a campaign film delivering brand’s pursuit with the brand model, Byun Yo-han, in an impactful way.
▲ 캠페인 영상 : 배우 변요한의 마시는 식사, 랩노쉬 (Campaign film: Drinking Meal, Labnosh – with Actor Byun Yo-han)
▲ 버스 OOH (Bus banner OOH)
▲ 버스쉘터 OOH (Bus shelter OOH)
- CREDITS
- ECD 전훈철 Creative Director 이현아 Copywriter 윤아영 Producer 이동경, 박민아 Account Executive 김태호, 문웅주, 배기선 Designer 여재구, 김수현, 유은정 Media Planner 손형주, 이새미