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뉴발란스 2019 상반기 퍼포먼스 캠페인

New Balance Korea / 2019.03.01

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Categories   CAMPAIGN, PERFORMANCE MKT

 

뉴발란스의 온라인 판매채널인 뉴발란스 공식 온라인 스토어의 매출을 증대하기 위한 퍼포먼스 마케팅을 진행했습니다.
SA는 광고 효율 (ROAS)을 개선하는 것, DA는 온라인 스토어로의 트래픽을 증대하고 매출을 확대하는 것이 목표였습니다.
이에 따라 SA의 경우 기운영 키워드별 성과를 분석하여 일반키워드(예: 운동화) 대비 브랜드 키워드(예: 뉴발란스)가 효율이 높다는 인사이트를 도출했습니다. 따라서 일반 키워드들을 운영 중단하고 브랜드 키워드들만 운영했습니다.
DA의 경우 매체 데이터 분석을 통해 트래픽 및 구매전환에서 성과가 높았던 고효율 매체위주로 집행했으며 온라인 구매 트렌드를 기반으로 신규 매체에서의 테스트도 꾸준히 진행했습니다.
그 결과 SA에서는 기존 운영 대비 ROAS를 500%이상 증대하였으며, DA에서는 200%대에서 800%이상까지 ROAS를 증대할 수 있었습니다.

Performance marketing to maximize the sales of the official on-line store of New Balance was executed. The objective of SA was to improve ad efficiency (ROAS), and that of DA was to maximize the traffic to the on-line store and sales.
Accordingly, we executed only with brand keywords based on the insight we discovered that brand keywords (e.g. New Balance) were more efficient than general keywords (e.g. sneakers) based on the previous performance of each keyword. We concentrated DA execution on highly efficient media in terms of traffic & purchase conversion based on the analysis of media data.
As the result, we could increase ROAS by 500% with SA and increase ROAS from 200% to above 800% with DA.

▲캠페인 DA & SA (Campaign DA & SA)

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CREDITS
Account Executive 김은영, 최원익, 문석민 Designer 권유진, 류현정, 최수진, 양서문
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