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SNS처럼 쉬운 해외주식투자

Shinhan Investment Corp. / 2018.10.20

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Categories   CAMPAIGN, CONTENTS, PERFORMANCE MKT

URL  www.shinhanamanda.com

Youtube  https://youtu.be/WHd3qkrGglw
https://youtu.be/5kpUX9vtS6I

 

 

지난 4년간 해외주식투자 수요가 약 274% 증가한 금융업계의 트렌드를 바탕으로, 신한금융투자는 Toss 해외투자 제휴, 간편한 해외주식 주문 서비스 개발, 글로벌 투자상품 확장 등으로 해외주식투자에서의 독보적인 전문성을 갖추었습니다. 4차 산업혁명 시대인 지금, 신한금융투자는 이러한 혁신적인 서비스와 기술력을 바탕으로 ‘글로벌 자산배분 전문가’로서의 브랜드 이미지를 제고하기 위한 캠페인을 진행했습니다.
대부분의 소비자는 해외주식투자를 복잡하고 어렵다고 인지합니다. 그러나 신한금융투자 전용 앱인 신한아이알파는 환전 없이, 30초 만에 원하는 해외주식을 주문할 수 있어 누구나 쉽게 해외주식에 투자할 수 있습니다. 이러한 기능적 가치를 전달하는 것이 캠페인의 목표였습니다. 서비스의 간편성을 강조하고자 여유시간이 있을 때 사람들이 흔히 사용하는 SNS에 비유하여 ‘SNS처럼 쉬운 해외주식투자’라는 키 메시지를 개발하고, 투자자의 연령대와 관심사를 고려하여 ‘골프’와 ‘낚시’ 컨셉의 두 가지 캠페인 영상을 제작했습니다.
한편, 전 세계 98% 미개척 시장기회 확보라는 브랜드 지향가치를 토대로 전 세계를 배경으로 해외주식 낚시 게임 형태의 이벤트 페이지를 런칭하여 신한금융투자에서 누구나 손쉽게 해외주식에 투자할 수 있다는 내용을 알렸습니다. 게임에 성공한 유저에게 ‘매수 체험하기’를 통해 본인이 낚은 해외주식을 30초만에 매수하는 방법을 전달하여 앱에 대한 관심과 신한금융투자를 통한 해외 투자에 대한 관심을 유도했습니다.

For the last 4 years, the demand for overseas stock investment has increased about 274%. Based on such trend of the finance industry, Shinhan Investment Corp. has gained an exclusive specialty in overseas stock investment such as Toss association of overseas investment, development of simple stock trading service, and expansion of global investment product. In today’s era of the 4th industrial revolution, Shinhan Investment Corp. executed a campaign to reinforce the image of the brand as the ‘global property distribution expert’ based on its revolutionary services and technology.
Most of the consumers think the overseas stock investment is difficult. However, Shinhan i Alpha, Shinhan Investment’s exclusive app, allows consumers to trade overseas stock within 30 seconds without currency exchange which as the result makes it available for anyone to easily invest in the overseas stock market. To emphasize such convenience of the service, the key message “Overseas Stock Investment Easier than Social Networking” was developed by comparing the service with social media that is commonly used by any consumers. In addition, 2 campaign films based on the concept of ‘golf’ and ‘fishing’ were released based on the age and the interest of the investors.
Meanwhile, event page featuring a fishing game in an international stock market was launched based on the brand value of securing market opportunity of 98% of unpioneered international market in order to inform consumers that anyone can easily invest in overseas stock with the help of Shinhan Investment Corp. How-to tips on trading the overseas stock within 30 seconds was delivered to the users who succeeded in achieving the goal of the game in order to raise the interest in the app and in the overseas stock investment through Shinhan Investment Corp.

▲ 캠페인 영상 : SNS처럼 쉬운 해외주식_낚시편 (Campaign film: Overseas Stock Investment Easier than Social Networking – Fishing Episode)

 

▲ 캠페인 영상 : SNS처럼 쉬운 해외주식_골프편 (Campaign film: Overseas Stock Investment Easier than Social Networking – Golf Episode)

▲ 이벤트 사이트 (Event site)

▲ 캠페인 DA (Campaign DA)

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CREDITS
ECD 전훈철 Campaign Director 정건영 Creative Director 장건호 Copywriter 박지훈, 정은지 Producer 이동경 Account Executive 송석준, 유지윤, 황주원 Designer 최수진, 류현정 Developer 서일교 Publisher 최관영 Media Planner 임수연
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