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슬리핑뷰티112

Amore Pacific / 2018.11.02

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Categories   CAMPAIGN, CONTENTS, CO-CREATION, PERFORMANCE MKT, SOCIAL

URL  sleepingbeauty112.kr

Youtube  https://youtu.be/EZhmsYQ06LA
https://youtu.be/u1eUig5Et3w

 


아모레퍼시픽은 슬리핑케어 시장의 리더십을 획득하고자 하였고, 이를 위해 슬리핑케어 제품만을 모아 슬리핑뷰티112라는 새로운 카테고리를 제시하는 디지털 캠페인을 집행하게 되었습니다.
메인 캠페인 영상에서는 ‘함안댁’ 이정은 배우를 활용하여 주목도를 높이면서도 밤사이 피부에서 일어나는 현상을 비행기 운항 중 터뷸런스 상황으로 비유하여 이해도를 높였습니다. 또한 수분, 탄력, 영양이라는 3가지 피부 유효 성분을 캐릭터로 의인화해, 슬리핑케어를 하지 않음으로 인해 피부 유효성분이 증발한다는 사실을 재미있게 전달하였습니다.
바이럴 영상은 72초TV의 ‘두여자’ 콘텐츠 포맷을 활용, 슬리핑케어를 하는 여자와 하지 않는 여자의 대화를 통해 슬리핑뷰티112의 중요성을 효과적으로 전달하였습니다.

As Amore Pacific needed to secure its leadership in the sleeping care market, we executed a digital campaign suggesting the new beauty category of “Sleeping Beauty 112” composed of sleeping care products of the brand.
We utilized popular actress Jeongeun Lee with a warm image at the main campaign film for attention drive while increasing the consumer understanding by comparing what happens to the skin overnight with turbulence in the airplane. In addition, 3 essential elements of skin, moisture, elasticity, and nutrition, were characterized in order to deliver the fact that such elements evaporate away without sleeping care in a humorous way.
We utilized the content format of “Deux Yeoza” of 72 Seconds TV for the viral film in order to effectively deliver the importance of sleeping care communicated through a dialogue between one woman with sleeping care and the other without.

 

▲메인 캠페인 영상 (Main campaign film)

▲바이럴 영상 : 슬리핑뷰티 X 두여자 (Viral film: Sleeping Beauty X Deux Yeoza)

▲캠페인 DA (Campaign DA)

▲브랜드 검색 (Brand search ad)

▲이벤트 사이트 (Event microsite)

▲SNS 운영 포스팅 (Social media execution)

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CREDITS
ECD 전훈철 Creative Director 이시우 Copywriter 윤보경, 김정현 Producer 홍장희, 이동경 Account Executive 홍송연, 문정은, 손혁준 Designer 정현민 Developer 최관영 Publisher 김여진, 강대호 Media Planner 임수연
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