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찾아가는 카셰어링

Hyundai Capital / 2019.06.18

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2018년 10월, 새로운 이동 경험과 삶의 방식을 제안하는 모빌리티 플랫폼 ‘딜카’가 런칭했습니다. ‘딜카’는 전국 200여개의 중소 렌트사와의 제휴와 상생을 통해 약 4,000대 차량을 서비스하고 있으며, 차량 배송, 청결, 최저가 등으로 강한 상품력을 자랑하지만 시장 내 인지도가 낮은 편입니다. 이에 따라 2019년, 카셰어링 및 렌터카 시장 내 ‘딜카’의 존재감과 인지도 확보 및 성수기 시즌 세일즈를 극대화하기 위한 캠페인을 전개했습니다.
브랜딩 콘텐츠는 경쟁사와의 차별 포인트인 ‘차량배송’ 서비스의 강점에 포커싱하여 빅모델, 음악, 그리고 댄스를 활용하여 제작하였습니다. 중독성이 강한 음악과 댄스, 그리고 모델의 영향력을 기반으로 인지도 확보 뿐만 아니라 소비자 참여형 캠페인 및 퍼포먼스 캠페인을 통해 세일즈를 극대화할 예정입니다.

 

In 2018, ‘Dilka’, a mobility platform suggesting a new experience of transportation and a new way of life has launched. Although Dlika is servicing around 4,000 cars throughout the alliance with 200 small & medium car rental companies around the nation and has strong brand value with car delivery service, cleanliness, and the lowest cost, its awareness in the market is relatively low. Accordingly, we executed a campaign to raise the awareness of the brand throughout the car sharing & car rental market as well as maximize the sales during the peak season in 2019.
We produced a branding content utilizing big model, music, and dance focusing on the differentiated element of the brand, “delivery service”. It is expected for us to successfully maximize the sales based on the addictive dance and music, the large influence of the model, consumer participatory campaign and performance marketing we are planning to execute.

▲ 캠페인 영상: 카페 편 (Campaign film: at a cafe)

▲ 캠페인 영상: 집 편 (Campaign film: at home)

▲ 캠페인 영상: 회사 편 (Campaign film: at the office)

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CREDITS
Executive Creative Director 전훈철, 이시우 Creative Director 김동현 Copywriter 황지애, 유홍준 Producer 정유식, 최다솜 Account Executive 김태훈, 이태희, 조수연, 변지훈, 김주현 Designer 강현철, 김준용, 오상호, 김다운, 권보람, 이미현 Media Planner 장규희, 이근화
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