상단이미지

타고난 듯 환해지다

Company Favor / 2019.05.13

  • 리스트
  • 리스트

 

남성 화장품 브랜드 ‘젠틀피버’는 누적 20만개 이상 판매 된 자사의 스테디셀러 제품 ‘올인원 톤업 에센스’의 리뉴얼된 제품의 런칭 캠페인을 기획했습니다.
 
지속 성장하고 있는 남성 화장품 시장에서 3040 남성들은 피부 관리에 대한 니즈는 분명하지만, ‘내가 피부 관리를 하고 있다’는 사실을 표면적으로 드러내는 것에 대한 심리적 부담감은 여전히 존재합니다. 이러한 남성 소비자들의 심리적 장벽을 낮추기 위해 3040 남성 타겟들이 공감할 수 있는 다양한 상황들을 통해 제품의 특징인 ‘과하지 않고 자연스러운 톤업 효과’를 직관적으로 전달하는 캠페인 영상을 제작했습니다.
 
또한 “브랜드 리뉴얼”이라는 가치를 내걸고 인기 상품에 대한 세일즈 프로모션 이벤트를 진행 하였습니다.
우선 상품 원가율 및 수익율을 고려한 패키지 구성 및 단가책정 부터 시작하여 D2C 판매채널의 메시지, 콘텐츠 레이아웃 및 CTA와 같은 요소들에 대한 최적화 작업을 진행했습니다.
따라서 주 구매 타겟에 맞는 미디어 믹스 및 제휴 전략으로 유입을 위한 매체(타임보드, 네트워크 등),인지를 위한 매체(페이스북 리마케팅), 구매를 위한 매체로 나누어 차별화 된 소구 포인트와 메시지로 광고를 운영했습니다.
 
Gentle Fever, the male cosmetic brand, needed to execute the launching campaign of the renewed product of its steady seller, “All-in-one Tone Up Essence”.
 
Although there is a strong need for skin care throughout 3040 male in the constantly growing male cosmetic market, there still is a psychological barrier against outwardly expressing the fact that they are ‘actively using skin care’. In order to lower such barrier, we produced a campaign film delivering the product efficacy of “non-exaggerating, natural tone-up effect’ featured through diverse occasions that male target can emotionally bond with.
 
In addition, we executed a sales promotion event with popular products for brand renewal.
We optimized all the sales-affecting elements such as package composition, pricing, message developing for D2C channel, content layout and CTA.
 
In addition, we differentiated communication messages & allocated each contents according to the media driving access (time board, network, etc.), media driving awareness (Facebook remarketing), and media driving purchase in order to maximize the sales.

 
 

▲캠페인 영상: ‘타고난 듯 환해지다'(Campaign film: “Become Naturally Bright”)

 
 
 

▲캠페인 영상: ‘당신의 피부톤은?’ (Campaign film: “What is Your Skin Tone Like?”)

 
 
 

 

 

 

 

▲캠페인 DA (Campaign DA)

FacebookTwitter
CREDITS
Executive Creative Director 전훈철 Campaign Director 정건영, 강원주 Creative Director 김동현 Copywriter 황지애 Producer 정유식 Account Executive 송석준, 신솔민, 이선혜, 이경은, 강승우, 최윤식 Designer 양진모, 최연방, 박노훈 Media Planner 장규희, 전선영, 한솔희, 최성헌
닫기

NEWSLETTER

EMAIL을 입력해주세요.
입력하신 정보는 뉴스레터 발송용도 및 참고용도 외에 다른 목적으로는 사용되지 않습니다.

OK