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URL https://www.facebook.com/paldofood/videos/2096717227305725/?t=0
Youtube https://youtu.be/Jmzd-og5oEQ
바쁜 일상과 치열한 경쟁 속에 점점 더 각박해져 가는 세상살이. 그래서 우리는 따뜻함을 잃고 자꾸만 차가워져 가는지 모릅니다. 유쾌한 이미지로 30년 가까이 큰 사랑을 받아온 장수 브랜드 팔도 왕뚜껑은 이 시대 소비자에게 ‘따뜻함’으로 다가가 그들의 마음을 어루만지고 감성적 유대감을 형성하고자 했습니다.
‘지키고 싶은 따뜻함’이라는 테마의 캠페인 영상을 통해 왕뚜껑의 주요 속성인 ‘넉넉하고 든든한 면과 국물’ ‘따뜻함을 지켜주는 뚜껑의 힘’이 따뜻함과 여유를 잃은 사람들에게 위로와 응원이 되리라는 메시지를 전달하고 싶었습니다. 힘든 하루 끝에 자신도 모르게 주변 사람에게까지 차갑게 대했던 영상 속 주인공이 ‘차가워지지 말자’라는 독백과 함께 왕뚜껑을 먹는 장면으로 왕뚜껑만이 이야기할 수 있는 따뜻함을 그려낼 수 있었습니다.
People are becoming colder and colder living in the heartless world full of busy daily lives and fierce competitions. Wangttuggeong of Paldo that has been loved for around 30 years with its humorous image wanted to ‘warm up’ the consumers in such a cold time, be heart-warming and create an emotional bond. With the campaign film based on the theme of “Warmth that You Want to Keep”, we delivered the message that the main elements of Wangttuggeong, “fulfilling noodles and soup”, and “the power of the lid that keeps the warmth” would cheer up the people who have lost warmth and relaxation. With the story of the main character who has been cold to people around her due to a long day deciding not to be cold while eating the product, we could describe the warmth that only Wangttuggeong could deliver.
▲ 캠페인 영상 : 차가워지지 말자 (Campaign film: Let’s Not Be Cold)
- CREDITS
- ECD 전훈철 Creative Director 김현균 Copywriter 이다솜, 박상지, 김남훈 Producer 이병찬 Account Executive 김태호, 문웅주, 김승원, 유원진, 배기선, 박지혜