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연말정산 환급금 바다 보길 바람

KYOBO Lifeplanet Insurance / 2017.12.01

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Categories   CAMPAIGN, CONTENTS, PERFORMANCE MKT

Youtube  https://youtu.be/YiDORHHZFoI
https://youtu.be/z5MBbE6868o

 

 


연말정산 환급금에 대한 관심이 높아지는 연말 시즌을 맞아 직장인을 대상으로 교보라이프플래닛 연금저축보험의 디지털 캠페인을 진행했습니다. 쉽고 재미있는 표현으로 보험 광고에 대한 거부감을 낮추는 것이 1차 목표였으며, 상품에 대한 특장점을 중심으로 소구하기보다 타깃이 관심 있는 소재인 ‘연말정산 환급금’을 강조하여 상품에 대한 관심도를 높이고자 했습니다.
캠페인 영상은 연말, 겨울, 직장인을 소재로 <바다> 편과 <바람> 편을 선보였습니다. 두 편의 영상에 동일 인물이 등장하여 스토리가 이어지게 구성했고, 직장인들이 올 연말정산에서 환급금을 받아(바다) 내년에는 바람(바람)을 이루길 바란다는 메시지를 언어유희를 통해 유쾌하게 전달했습니다.
영상의 빠른 확산과 이슈화를 위해 유튜브 채널을 적극적으로 활용했으며, 포털, 네트워크, 모바일, DPR 등에서 타깃과 커뮤니케이션 목표에 맞는 소재를 활용하여 광고를 집행했습니다. 한편, 별도의 이벤트 페이지를 제작하여 상품권 이벤트로 가입 전환을 유도하기도 했습니다.
이 캠페인의 성공에 힘입어 이후 신규 보험 상품 캠페인에서는 최초로 TVC를 집행하기도 하였습니다.

Digital campaign for Kyobo Lifeplanet was executed targeting office workers during year-end when they are highly interested in year-end tax settlement.
The first objective was to lower the repulsion against insurance related advertisement with easy and funny expression. Secondly, we wanted to raise interest in the product by emphasizing the year-end tax settlement, which is the topic that the target is interested in, rather than communicating product characteristics.
Two campaign films, ‘BADA’ and ‘BARAM’ were released. Same characters appeared in both of the films so that the story could be connected with each other, and the message that the brand wishes (BARAM) for all office workers to receive (BADA) sufficient return in this year’s year-end tax settlement.
We proactively utilized YouTube channel in order to expand the film quickly and make a trend while executing advertisements utilizing assets optimized to each target and communication objective at portals, networks, mobile, DRP, and etc. Meanwhile, separate event page was produced where gift coupon event was executed to encourage insurance application.
Thanks to the success of this campaign, we could execute TV commercial for the first time for a campaign related to new insurance product.

▲ 캠페인 영상 : 연말정산 환급금 ‘바다’ (Campaign film: ‘BADA’ Sufficient Return in this Year-end Tax Settlement)
*In Korea, “Bada” has two meanings: receive & sea.

▲ 캠페인 영상 : 연말정산 환급금 받길 ‘바람’ (Campaign film: ‘BARAM’ that You Receive Sufficient Return in this Year-end Tax Settlement)
*In Korea, “Baram” has two meanings: wish & wind.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

▲ 캠페인 DA (Campaign DA)

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CREDITS
ECD 전훈철 Creative Director 김현균 Copywriter 이다솜, 정은지 Producer 정유식 Account Executive 지효진, 정한길, 김선, 백종도 Designer 김준용, 류현정 Developer 박병길, 서일교, 최관영, 허정원 Media Planner 지효진, 정한길, 김선, 백종도
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