Categories CAMPAIGN, CONTENTS, CO-CREATION, PERFORMANCE MKT
Youtube https://youtu.be/QURoJvEQXrE
https://youtu.be/xaH0wP1-g6Y
https://youtu.be/PU3knpzqi8s
18SS 지이크 파렌하이트 캠페인의 긍정적인 결과에 힘입어 ‘프로직장생활러 신입사원 장기용’에 이어 19SS 시즌에도 동일한 키 카피와 모델을 활용하여 ‘열정남 장기용의 일상’을 기획하였습니다.
19SS 시즌에는 젊은 타깃이 공감할 수 있는 열정, 즉 파렌하이트 (FAHRENHEIT)를 장기용과 동일시하여 무엇이든 열정적으로 살아가는 20-30대 직장인을 대표하는 캐릭터를 만들었습니다.
캠페인 인사이트는 사회에서 흔히 강요하는 노력이나 열정이 아니라 내가 정한 우선순위 기준에 따른 열정이 타깃이 공감할 수 있는 ‘요즘 열정’이라는 점이었습니다. 이에 기반하여 열정남 장기용의 일상을 다룬 3편의 영상을 제작하였고 파렌하이트 페이지로 유입을 유도하는 DA소재를 집행하여 변화된 브랜드 BI와 브랜드에 대한 인지도를 높였습니다.
Thanks to the success of the “Life-at-Work Professional Jang Ki Yong, the New Employee” of the 18SS campaign, the same key copy and the model was utilized for the 19SS campaign.
For the 19SS season, we turned Jang Ki Yong into a character representing the office workers of the 20s and 30s who live a passionate life by representing the identity of Fahrenheit, which is the passion of the target.
The campaign insight was to communicate the passion defined by the target, which is based on their priorities rather than something that is expected or pushed by the societal norm. Based on the insight, we produced 3 campaign films featuring the daily life of passionate Jang Ki Yong and executed the DA driving viewers to the brand page in order to increase the awareness of the changed brand BI and the brand itself.
▲척하면 착! 열정남 장기용의 직장생활 (Campaign film: Office Life of Passionate Man Jang Ki Yong)
▲척하면 착! 열정남 장기용의 맛집탐방 (Campaign film: Restaurant Tour of Passionate Man Jang Ki Yong)
▲척하면 착! 열정남 장기용의 데이트 (Campaign film: A date of Passionate Man Jang Ki Yong)
▲캠페인 DA (Campaign DA)
▲범퍼광고 (Bumper Ad)
- CREDITS
- ECD 김태호 Account Executive 김성원, 탁현정, 한재영, 오호정, 박선영 Designer 하세웅, 임소원 Media Planner 전선영