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Made by You

Innisfree / 2018.11.21

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이니스프리 스킨 클리닉 마데카소사이드팩은 출시 후 3년 동안 별도의 광고 없이 소비자의 입소문만으로 이니스프리 시트팩 중 가장 사랑받은 제품입니다. 이니스프리는 3년간 브랜드의 목소리 없이도 사랑받던 스킨 클리닉 마데카소사이드팩을 더 많은 소비자들에게 알리고, 그들의 의견을 토대로 마데카소사이드 팩을 더 좋은 팩으로 만들기 위해 ‘IF (Innisfree Friend)’ 캠페인 영상을 선보였습니다.
캠페인 영상에서는 SNS의 댓글의 사진 안의 사람들이 살아 움직이듯 말하는 모습을 보여주어 소비자들의 생생한 목소리를 듣겠다는 캠페인 메시지를 효과적으로 전달하였습니다. 또한 실제 소비자들의 목소리를 입혀 스킨 클리닉 마데카소사이드팩의 효능과 효과에 더욱 신뢰도와 진정성을 높였으며 타깃의 공감을 유도했습니다.
이번 캠페인은 제품의 효과를 알리는 것에 그치지 않고, ‘Made By You’라는 캠페인 메시지처럼 소비자들의 의견을 반영한 제품을 출시함으로써 소비자와 친근하게 소통하고 그들의 피드백을 적극적으로 수용하는 이니스프리의 이미지를 더욱 부각시키는 계기가 되었습니다.

Innisfree’s Skin Clinic Madecassoside Mask has received the most love for 3 years since the product’s launching without any executions of commercials but thanks to the word of mouth throughout the consumers. Innisfree executed “IF(Innisfree Friend)” campaign in order to raise the awareness of such a beloved product as well as upgrade the product according to the consumers’ voice. The campaign featured people in the profile photos of social pages talking with consumers’ actual voice tones in order to clearly deliver that consumers’ voice is heard, raise credibility around the fact, and to drive the emotional bond. The campaign went beyond from educating the product efficacy and launched an upgraded product based on consumer feedback according to the campaign message, “Made by You”, and Innisfree could establish a positive recognition as the brand that communicates with consumers and listens to their feedback proactively as the result.

▲ 캠페인 영상 : [ Made By You ] 너의 목소리로 더 좋아지는, 스킨클리닉 마데카소사이드 (Campaign film: [Made By You] Skin Clinic Madecassoside Gets Better with Your Feedback)

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CREDITS
ECD 이시우 CD 김민준 Copywriter 오가영, 이다솜 Producer 홍장희 Account Executive 엄한나, 문정은 Designer 김은지 Media Planner 이새미
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