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쏘카 디지털 퍼포먼스 마케팅

SOCAR / 2017.06.01

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Categories   CAMPAIGN, PERFORMANCE MKT

 

국내 카셰어링 선도 브랜드 쏘카의 서비스 본질과 USP를 알리고, 회원 가입과 이용률을 증대하기 위한 퍼포먼스 마케팅 캠페인을 전개하고 있습니다.
DA를 통해 쏘카 서비스를 1회 이용한 타깃을 대상으로 다양한 프로모션 메시지를 전달함으로써 실제 서비스 예약을 도모하고 있으며, SA의 경우 렌트카, 여행, 지역 등 카쉐어링 서비스 니즈가 있는 타깃을 카테고리화하여 회원 가입을 유도하고 세일즈 비용 효율을 최적화하고 있습니다. RTB의 경우 페이스북, 인스타그램 등에서 쏘카의 관심 타깃과 맞춤 타깃을 대상으로 광고 고도화를 진행하고 있습니다.
여름휴가와 추석연휴 등으로 이동 수단에 대한 니즈가 높아지는 2018년 하반기에는 더욱 공격적인 마케팅을 진행할 예정입니다.

Performance marketing activities to notify the characteristics and USP of SOCAR, South Korea’s leading car sharing brand, and to maximize member registration & usage of the brand are being executed.
Diverse promotion messages are delivered to the targets who have used SOCAR’s service for once through DA in order to encourage reservation. SA execution is focused on encouraging member registration and optimizing sales cost efficiency by categorizing the targets with needs to use the car haring service such as those at rental areas, are traveling, or in specific regions. Enhancement of advertisement is being made for interested & customized target on Facebook and Instagram for RTB.
In 2nd half of 2018 when the needs for transportation increase due to summer vacation and Chuseok (Korean Thanksgiving) holidays, a more aggressive marketing activations are planned to be executed.

 


▲ 캠페인 DA (Campaign DA)

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CREDITS
Account Executive 김태훈, 권신애, 강미나 Media Planner 주희영, 김종표 Designer 김은지, 김예진, 유은정
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