Categories CAMPAIGN, CONTENTS, SOCIAL
URL 미디어허브 https://gscaltexmediahub.com/archives/30643
페이스북 https://www.facebook.com/insightofgscaltex/videos/1166012523503131/
Youtube https://youtu.be/gyP4RgpauXQ
Awards Epica Awards, Bronze - Online Campaigns > Business to Business & Corporate
New York Festivals, Second Prize Award - PUBLIC & MEDIA RELATIONS CAMPAIGNS > Public Service Announcements
New York Festivals, Third Prize Award - PUBLIC & MEDIA RELATIONS CAMPAIGNS > Products & Services
New York Festivals, Finalist - PUBLIC & MEDIA RELATIONS CAMPAIGNS > Best Use Of Medium
New York Festivals, Finalist - PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENTS / COMMUNICATIONS > Branded Entertainment
New York Festivals, Finalist - PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENTS / COMMUNICATIONS > Digital / Interactive - Websites & Social Media
New York Festivals, Finalist - PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENTS / COMMUNICATIONS > Film
Cannes Lions, Shortlist - Media Lions > Use of Branded Content created for Digital or Social
Cannes Lions, Shortlist - PR Lions > Corporate Social Responsibility
Clio Awards, Bronze - Public Relations > Corporate Image
ADFEST, Silver - Film Lotus > INTERNET FILM : CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
ADFEST, Finalist - Media Lotus > BEST USE OF BRANDED ENTERTAINMENT & CONTENT : DIGITAL & SOCIAL MEDIA
부산국제광고제, Bronze - PR > Product & Service > Corporate / Institution
부산국제광고제, Bronze - PR > Practices & Specialism > Corporate reputation & communication
부산국제광고제, Bronze - Outdoor > Ambient (Non standard and Free-format outdoor advertising) > Small Scale Special Solutions
부산국제광고제, Finalist - Promotion > Use of Promo & Activation > Use of promotional stunts /live advertising/live shows/concerts/festivals
부산국제광고제, Finalist - Media > Use of Media >Use of social in a media campaign
부산국제광고제, Finalist - Campaign Videos (Case film)
부산국제광고제, Finalist - Branded Viral Videos
대한민국광고대상, 대상 - 영상광고 > 영상광고 부문
대한민국광고대상, 대상 - 온라인 광고 > 온라인 광고 부문
대한민국광고대상, 금상 - 온라인 광고 > 디지털 크리에이티브
대한민국광고대상, 금상 - 프로모션 > 프로모션 부문
대한민국광고대상, 특별상 - 공익광고
대한민국 온라인광고제, 종합대상(과학기술부장관상)
&Award, Grand Prix - DIGITAL AD > Company
대한민국 CSR 필름페스티벌, 국무총리상
한국광고PR실학회 학술대회, 대학생이 뽑은 17년 최고의 광고
서울영상광고제 TVCF AWARD, 동상 - 비TV부문>단품
서울영상광고제 TVCF AWARD, 특별상 - Consumer Report Award
“I am your Energy”라는 슬로건으로 세상의 에너지가 될 수 있는 기업 캠페인을 이어오고 있는 GS칼텍스는 일상적인 언어폭력과 감정노동에 지쳐가는 고객센터 상담원들의 현실을 개선하고자 나섰습니다. 우리는 일회성 이벤트로 응원과 감동을 선사하기보다 실질적인 솔루션으로 고객 행동의 변화를 끌어낼 방법을 고민했고, 이는 상담원들의 가족이 직접 녹음한 통화 연결음 “마음이음 연결음”으로 구체화 됐습니다.
“마음이음 연결음”은 상담원 역시 누군가의 소중한 가족임을 상기시켜 고객들의 폭언을 사전에 차단하는 취지의 솔루션으로, 실제 한국지엠 고객센터에 도입하여 바뀐 통화 연결음만으로 상담원을 대하는 고객들의 태도가 확연하게 변화하는 모습을 관찰할 수 있었습니다. 이러한 과정을 담은 캠페인 영상은 감정노동자의 인격권 보호에 대한 사회적 공감대를 형성하며 런칭 하루 만에 200만 뷰 이상을 기록하는 등 관심을 끌고 있습니다.
▲ 마음이음 연결음 솔루션 적용 결과
▲ [GS칼텍스] 세상을 바꾸는 Energy “마음이음 연결음”
▶ [중앙일보] 보는 순간 눈물 터진다는 공익광고 (2017.07.27)
▶ [이데일리] ‘사랑하는 우리 딸이 상담드립니다’…이래도 욕하시겠습니까 (2017.07.27)
▶ [인사이트] 매일 욕설 듣는 전화상담원 딸 위해 ‘통화연결음’ 녹음해준 아빠 (2017.07.28)
▶ [뉴스1] “우리 엄마가 상담드릴 예정입니다”…한마디에 진상 고객님 싹 (2017.7.30)
▶ [디스패치] “우리 엄마가 상담해요”…감동의 통화 연결음 (2017.7.31)
▶ [국민일보] “우리 엄마가 상담해요” 보는 순간 울컥한 공익광고 (2017.7.31)
- CREDITS
- ECD 전훈철 / Creative Director 김현균 / Copywriter 윤아영, 박상지 / Producer 이동경 / Account Executive 이준영, 이민우, 남현우 / Media Planner 임수연 / Media Buying 홍승관, 윤승현, 박수연