Categories CAMPAIGN, PERFORMANCE MKT
리그 오브 레전드 모바일 상점 내 신규 출시 상품이나 할인 소식을 쉽고 빠르게 전달하는 모바일 푸시 알림 기능이 런칭했습니다. 이에 따라 리그 오브 레전드 게임 유저들을 대상으로 알림을 구독하도록 유도하는 프로모션을 진행하고, 프로모션에 대한 인지도 제고와 이벤트 페이지 유입을 위한 DA를 집행했습니다.
커뮤니케이션을 진행할 때에는 모바일 상점 푸시 알림 런칭 기념 프로모션 중 푸쉬 알림 구독 시 경품을 증정하는 메인 이벤트에 집중했습니다. 이 이벤트를 통해 유저들이 획득 가능한 실질적인 베네핏인 경품을 후킹 요소로 타겟의 주목도를 높이고, 실제 알림 구독으로 이어질 수 있는 버튼을 통해 직접적인 이벤트 페이지 유입까지 유도했습니다.
미디어의 경우 코어 타겟에 집중하여 인벤, 게임메카 등 28개의 게임 전문 매체에서 광고를 집행했습니다.
Mobile push notification function that delivers the news of new product launching and discount promotions at the mobile store of League of Legends has launched. Accordingly, we executed a promotion encouraging the gamers to subscribe push notifications and executed DA driving awareness of the promotion and access to the event page.
We focused on the main event of providing reward to those who subscribed push notification during the promotion. The event could successfully increase the target’s attention utilizing the reward as the hooking element and induced access to the event page utilizing the button that connects to subscription.
Paid ad was executed at 28 game specialized media channels such as INVEN and Game Meca focusing on the core target.
▲캠페인 DA (Campaign DA)
- CREDITS
- Account Executive 이혜원, 김동환 Designer 오준성, 김은지