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URL https://www.bullsonemall.com/html/EVT/_ev_2019_bullspower.php
https://www.bullsonemall.com/html/EVT/_ev_2019_bullspower_webtoon.php
매일 아침 엔진 오일은 중력에 의해 바닥으로 가라앉아 있습니다. 자동차의 시동을 걸었을 때 엔진 오일이 골고루 순환하기까지는 7초의 시간이 걸리는데, 엔진 마모의 70~80%는 이때 발생합니다. 불스파워는 이러한 엔진 마모를 막아주기 위해 탄생했습니다.
그러나 속칭 ‘차잘알’ (차를 잘 아는 사람)조차도 엔진 마모 문제나 엔진 코팅제(불스파워)의 필요성에 대한 인지도는 낮은 편입니다. 이에 불스파워는 엔진 마모의 원인과 문제, 그리고 불스파워의 필요성을 알리고자 하였습니다.
우리는 제품 탄생의 배경이자 필요성에 관해 이야기 할 수 있는 ‘엔진 마모 7초’에 주목했고 <엔진 마모를 막는 '골든타임을 잡아라'>라는 메시지를 개발했습니다. 그리고 제품의 필요성과 메시지를 보다 쉽게 알리기 위해 <마음의소리X불스파워> 콜라보 웹툰을 제작했습니다.
또한 차량 보닛을 열고 사용해야 하는 제품의 특성을 고려하여 차량 관리에 대해서 어느 정도 관심이 있고 간단한 정비는 스스로 하는 속칭 ‘차잘알’을 대상으로 타깃을 설정해 효율적으로 광고를 집행했습니다.
The engine oil is sunk on the bottom every morning due to the gravity. It takes 7 seconds for the engine oil to circulate throughout the automobile when it starts, and 70 to 80% of engine abrasion occurs during the 7 seconds. Bulls Power was developed in order to prevent such abrasion of the engine.
However, even those who are well aware of cars are not much aware of the problem of engine abrasion and the necessity of engine coating. Therefore, Bulls Power needed to raise the awareness of the engine abrasion problem and the necessity of the product.
We focused on the 7 seconds that takes for engine abrasion which is the background of product launching & developed the message of “Don’t Miss the Golden Time to Prevent Engine Abrasion”. In addition, we produced a collaborated Webtoon with “Sound of Heart” by JOSEOK in order to deliver the necessity of the product and the campaign message more easily.
In addition, we concentrated the paid media execution on those who are interested in car maintenance and available to keep simple maintenance on their own.
▲캠페인 DA (Campaign DA)
▲이벤트 사이트 (Event site)
- CREDITS
- Account Executive 최광수, 박광남, 김무영 Designer 오준성, 김은지, 김예진 Developer 박병길, 허정원