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Youtube https://youtu.be/NzKKGAoxaXE
https://youtu.be/s7qw3Tzvz1E
2018년 #GO100ASIA 캠페인으로 에어아시아의 다양한 취항지들을 성공적으로 알린 에어아시아는 2019년에 브랜드 인지도를 더욱 강화하기 위한 통합 캠페인을 기획하게 되었습니다.
에어아시아의 강점인 아시아 최다 도시 취항, 경쟁사 대비 합리적인 가격, 스카이트랙스 ‘세계 최고 저비용항공사’ 선정으로 입증된 최고의 퀄리티를 전면에 내세워 아시아 최대/최고 저비용 항공사라는 의미의 KING of LCC라는 메시지를 디벨롭하였습니다.
또한 국내외 활발하게 활동중인 혁오 밴드를 모델로, ‘완리’라는 밴드의 곡을 CM송에 활용하여 친밀감을 유도했으며, 프로모션에도 혁오 CD를 리워드로 내세우는 등 모델을 앞세워 참여를 유도하였습니다.
AirAsia that successfully raised the awarness of its diverse destinations through #GO100ASIA campaign in 2018 planned an integrated campaign in order to raise the brand awareness further in 2019.
We developed a message of “King of LCC” in order to communicate the biggest strength of AirAsia, the most number of Asian city destinations, relatively reasonable price, and the best quality proven by being selected as the “world’s best low cost airline brand” by Skytrax.
We focused on communicating the model, Hyukoh band, that is famous throughout the world as the model, by utilizing their song in the commercial and utilizing their CD as the promotion reward, in order to drive participation.
▲메인 캠페인 영상 (Main campaign film)
▲바이럴 영상: 월간아시아 (Viral film: Monthly Asia)
▲SNS 운영 (Campaign posts on social media)
▲바이럴 영상: 기내식 (Viral film: In-flight Meal)
- CREDITS
- Executive Creative Director 이시우 Creative Director 김민준 Copywriter 이다솜, 오가영 Producer 이병찬 Account Executive 고광석, 손혁준 Designer 여재구, 임청화, 정현민, 김수현