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Youtube https://youtu.be/lILKIWNQpgA
https://youtu.be/JcNq3KXNn40
https://youtu.be/GayG8z5feW8
https://youtu.be/swrFfEfPw3A
나노멤브레인은 입자가 큰 물방울은 통과하지 못하지만 입자가 작은 공기는 자유롭게 드나들 수 있어 방수 기능은 그대로 유지하면서도 획기적으로 높은 통기성으로 소위 ‘꿈의 소재’라 불립니다.
이 나노멤브레인 소재를 세계 최초로 생리대 방수층에 적용한 ‘에어퀸’은 생리혈의 샘 방지(방수)를 위해 생리대 뒷면에 폴리에틸렌(PE) 필름을 적용해 온 기존 생리대보다 통기성은 최대 2만배, 투습도는 6배 높아 냄새 없이 상쾌함과 쾌적함을 계속 유지시켜줍니다.
그러나 생리대 선택시 ‘흡수력/착용감/친환경소재’ 중심의 구매 기준에 길들여진 소비자들에게 ‘통기성’이란 속성은 상대적으로 중요도와 관여도가 낮습니다. 그래서 생리대 선택과 사용에 있어서 통기성의 중요성을 인식시킬 수 있는 광고 캠페인이 필요했습니다.
이를 위해 단순히 ‘통기성’이란 속성을 점유하는데 그치는 것이 아니라, ‘통기성’을 생리대 선택의 새로운 기준으로 만들고자 하였습니다.
따라서 기존 비닐 생리대의 상징인 투명 플라스틱 가면을 쓴 대학생, 사회초년생, 직장인 모델을 등장시켜 소비자의 속마음을 제시한 후 그들이 가면을 벗고 에어퀸으로 바꾼 후기를 전하는 테스티모니얼 형식의 캠페인 영상을 제작하여 기존의 밀폐된 생리환경에 대한 공감을 유도하고 새로운 숨쉬는 생리환경에 대한 기대감을 임팩트 있게 전달하였습니다.
궁극적으로 에어퀸은 생리대를 바꾸지 말고, 생리환경을 바꾸라는 메시지를 제시할 수 있었습니다.
Nano Membrane, the material that is not penetrable for water with large particles but penetrable by air with smaller particles, is called the ‘dream material’ by having a ground-breaking air penetration while maintaining its waterproof function.
AirQueen that used such Nano Membrane material to the waterproof layer of its sanitary pad layer for the first time in the world maintains refreshing and pleasant status with 20,000 times better air penetration and 6 times better vapor permeability compared to existing sanitary pads that have been using polyethylene film on the back for leakage prevention.
However, to the consumers who are familiar with the criteria of absorption, comfort, and environment-friendly material for purchasing sanitary pads, ventilation is relatively less important and relevant. Therefore, there was a need to communicate the importance of ventilation when choosing and using sanitary pads.
In order to do so, we went beyond capturing the benefit of ventilation to furthermore establish the benefit as the new standard of choosing sanitary pad product.
We produced a testimonial campaign film with college student, workspace newbie, and office worker models who suggest how consumers feel wearing plastic mask representing existing vinyl sanitary pads and then deliver the change made thanks to using Air Queen instead, taking off the mask. The film drove emotional bond around the existing menstruation environment and then delivered the expectation toward the change of the environment into a breathing menstruation.
▲캠페인 영상: 사회초년생편 (Campaign film: Workplace Newbie Episode)
▲캠페인 영상: 직장인편 (Campaign film: Office Worker Episode)
▲캠페인 영상: 대학생편 (Campaign film: College Student Episode)
▲캠페인 영상: 종합편 (Campaign film: Comprehensive Episode)
- CREDITS
- ECD 서정교 Creative Director 김현균 Copywriter 윤보경 Producer 서유리 Account Executive 최광수, 박광남, 김무영, 홍승표, 배기선 Media Planner 장규희