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부먹찍먹 더블퐁듀쉬림프

Pizza Hut / 2018.06.22

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Categories   CAMPAIGN, CONTENTS

Youtube  https://youtu.be/Ux62_2eZAQ8

 

 

피자헛 ‘더블퐁듀쉬림프’는 진한 치즈로 만든 퐁듀 소스를 피자와 함께 제공하여 피자 위에 부어 먹거나 피자 엣지를 찍어 먹는 등 다양한 방식으로 즐길 수 있게 출시한 제품입니다. 이러한 개성 있는 제품 특성을 소비자에게 각인시키기 위해 소비자들에게 익숙한 ‘부먹, 찍먹’이라는 표현을 캠페인 전면에 활용했습니다. TVC를 통해 취향에 따라 부어 먹고 찍어 먹는 상황을 보여주었고, 메인 토핑인 새우의 깊은 풍미와 바이트 엣지의 바삭한 식감을 드러낼 수 있도록 씨즐감과 시청각 표현에 주력하여 제품에 대한 소비자의 기대감을 높였습니다.
Pizza Hut’s newly launched product, Double Fondue Shrimp, because it is served with dense cheese fondue sauce, can be enjoyed in various ways, such as pouring the sauce onto the pizza or dipping the edge of the pizza into the sauce. In order to raise awareness of such product characteristic, we utilized an expression “pour, dip”, which is a familiar expression to consumers, at every aspect of the campaign. In the TV commercial, we provided occasions of pouring the sauce or dipping pizza into the sauce according to the taste and raised consumer expectation toward the product focusing on the sizzle, visual and auditory demonstrations of shrimp, the main topping, the density of cheese, and the crunchy mouthfeel of the edge.

 

 

▲ 캠페인 영상 : 피자헛 신메뉴 더블퐁듀쉬림프 출시! (Campaign film: Pizza Hut’s New Menu, Double Fondue Shrimp Launched!)

 

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CREDITS
ECD 전훈철 Creative Director 김동현 Copywriter 김기범, 황지애 Producer 홍장희 Account Executive 정연준, 홍송연, 박지원 Designer 오준성, 정현민
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